Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBillman, Nicola; Geddes, Catherine; Hedges, Helen
TitelTeacher-Parent Partnerships: Sharing Understandings and Making Changes
QuelleIn: Australian Journal of Early Childhood, 30 (2005) 1, S.44-48 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0312-5033
SchlagwörterEarly Childhood Education; Parent Participation; Parent Teacher Cooperation; Preschool Teachers; Parent Role; Foreign Countries; Action Research; Portfolios (Background Materials); Educational Change; Teacher Attitudes; New Zealand
AbstractEarly childhood education highlights partnership between teacher and parents as positively influencing children's learning. This article describes how teachers became aware of a lack of shared understanding between them and parents about the "parent help" role in their kindergarten, and their efforts to redress this situation. Changes made by teachers illustrate that a willingness to build, maintain and re-visit collaborative relationships is vital if children's learning is to be maximised. (As Provided).
AnmerkungenEarly Childhood Australia. P.O. Box 7105, Watson, ACT 2602, Australia. Tel: +61-2-6242-1800; Fax: +61-2-6242-1818; e-mail: publishing@earlychildhood.org.au; Web site: http://www.earlychildhoodaustralia.org.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: