Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKowalski, Theodore J.
TitelDeveloping Policy for Part-Time School Administration Faculty
QuelleIn: AASA Journal of Scholarship & Practice, 1 (2005) 4, S.3-7 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1931-6569
SchlagwörterHigher Education; School Administration; Adjunct Faculty; Part Time Faculty; Tenure; Employment Practices; Educational Policy; Policy Formation; Trend Analysis; Inquiry
AbstractThis inquiry is an analysis of the trend toward infusing practitioners into the preparation of school administrators. Motives for increasing the number of part-time employees in higher education are identified and specific problems associated with the deployment of these instructors are discussed. The argument is made that the merits of this trend depend on the extent to which department policy addresses adjunct faculty employment, deployment and development in relation to a reform vision and strategy. Essential policy considerations related to involving practitioners are recommended. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of School Administrators. 801 North Quincy Street Suite 700, Arlington, VA 22203-1730. Tel: 703-528-0700; Fax: 703-841-1543; e-mail: info@aasa.org; Web site: http://www.aasa.org/publications/jsp.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AASA Journal of Scholarship & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: