Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThanheiser, Eva
TitelPreservice Elementary School Teachers' Conceptions of Multidigit Whole Numbers
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 40 (2009) 3, S.251-281 (31 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8251
SchlagwörterGrounded Theory; Preservice Teachers; Numbers; Elementary School Teachers; Mathematics Instruction; Mathematical Concepts; Concept Formation; Interviews; Arithmetic; Numeracy; Problem Solving
AbstractAlthough preservice elementary school teachers (PSTs) lack the understanding of multidigit whole numbers necessary to teach in ways that empower students mathematically, little is known about their conceptions of multidigit whole numbers. The extensive research on children's understanding of multidigit whole numbers is used to explicate PSTs' conceptions of these numbers. A grounded theoretical approach leads to the development of a framework for PSTs' conceptions of multidigit whole numbers, and that framework facilitates description of their conceptions and their difficulties in the context of the standard algorithms. The framework also enables discussion of the PSTs' performance in other contexts. (Contains 15 figures, 4 tables and 10 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Research in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: