Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRegelski, Thomas A.
TitelCurriculum Reform: Reclaiming "Music" as Social Praxis
QuelleIn: Action, Criticism, and Theory for Music Education, 8 (2009) 1, S.66-84 (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1545-4517
SchlagwörterStellungnahme; Music Education; Curriculum Development; Educational Change; Status; Role; Context Effect; Theory Practice Relationship; Relevance (Education); Praxis Series
AbstractConsidered socially, musical values are always relative in practice to the uses and purposes of observers, thus accounting for the variety of meanings and values different people--even experts--derive from the same musical occasion, or the different meanings and values the same person experiences on different occasions. Music education is a "field" within (at least) two different "worlds" of praxis: the "worlds" of "music" and "schooling." The failure of music education as "praxis" to make a pragmatic difference for individuals and society that is "noticeable" and "notable" thus creates a "legitimation crisis." In this essay, the author offers recommendations on praxis-based reform of music education. (Contains 32 notes.) (ERIC).
AnmerkungenMayDay Group. Brandon University School of Music, 270 18th Street, Brandon, Manitoba R7A 6A9, Canada. Tel: 204-571-8990; Fax: 204-727-7318; Web site: http://act.maydaygroup.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action, Criticism, and Theory for Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: