Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enViljaranta, Jaana; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija; Aunola, Kaisa; Nurmi, Jari-Erik
TitelCross-Lagged Relations between Task Motivation and Performance in Arithmetic and Literacy in Kindergarten
QuelleIn: Learning and Instruction, 19 (2009) 4, S.335-344 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752
DOI10.1016/j.learninstruc.2008.06.011
SchlagwörterStudent Motivation; Kindergarten; Arithmetic; Literacy; Mathematics Instruction; Mathematics Achievement
AbstractTo examine the cross-lagged relationships between children's task motivation in mathematics and literacy, and their related performance, 139 children aged 5-6 years were examined twice during their kindergarten year. The results showed that only math-related task motivation and arithmetic performance showed cross-lagged relationship: the higher the math-related task motivation children reported in the beginning of the kindergarten year the higher the level of their arithmetic performance at the end of the kindergarten year. Moreover, the higher the level of children's arithmetic performance the more the interest in mathematics children reported later on. Literacy-related task motivation and literacy performance did not show a similar pattern of relations. (Contains 3 figures and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and Instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: