Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEastburn, Mark
TitelAdventures through Time and Space
QuelleIn: Learning Languages, 12 (2007) 2, S.13-18 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1083-5415
SchlagwörterLanguage Acquisition; Second Language Instruction; Spanish; French; Chinese; Integrated Activities; Science Curriculum; Teaching Methods; Animals; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Elementary Education; China; France; Spain
AbstractIn this article, the author presents three themes that can form the basis for exciting world language instruction in Spanish, French, and Chinese at any grade level. These three themes (the prehistoric world; endangered species; and space exploration) use basic science as a context for communication that generates student excitement and enthusiasm about listening and speaking in the target language. Before outlining these ideas, the author stresses that language acquisition should always be the primary focus of any foreign language class, and the language functions that students develop here should still consist of useful vocabulary, structures, and phrases that children can use outside the classroom. (Contains 7 online resources.) (ERIC).
AnmerkungenNational Network for Early Language Learning. Winston-Salem, NC. e-mail: nnell@wfu.edu; Web site: http://nnell.org/journal.php
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Languages" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: