Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayo, J. B., Jr.
TitelQuiet Warriors: Black Teachers' Memories of Integration in Two Virginia Localities
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 9 (2007) 2, S.17-25 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
SchlagwörterSchool Desegregation; School Districts; Profiles; Politics; Court Litigation; African Americans; Teaching Experience; Prediction; Teacher Attitudes; Educational Attainment; Educational History; African American Teachers; Virginia
AbstractIn this article, the author examines the transition from segregation to full integration in two Virginia school districts, 1965-1970. He begins with short participant profiles and reveals how personal connections uncovered new voices in the school desegregation process. Next, the author gives an overview of political events in Virginia following "Brown v. Board of Education" (1954). The focus then shifts to the classroom experiences of ten Black teachers who integrated faculties in Powhatan County and the city of Charlottesville school districts. The author closes by predicting how the teachers in this study would react to the current school environments. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: