Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBellamy, G. Thomas; Fulmer, Connie; Murphy, Michael; Muth, Rodney
TitelA Framework for School Leadership Accomplishments: Perspectives on Knowledge, Practice, and Preparation for Principals
QuelleIn: Leadership and Policy in Schools, 2 (2003) 4, S.241-261 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
SchlagwörterEducational Administration; Instructional Leadership; Principals; Outcomes of Education; Academic Achievement; Problem Solving; Evaluation
AbstractThe Framework for School Leadership Accomplishments (FSLA) is designed to facilitate thinking about, developing, and implementing school outcomes that improve student learning. The FSLA at once provides a means to organize knowledge in educational administration, an approach to practice that frames what schools can do to improve student learning, and a way to think about reconceptualizing principal preparation. Additionally, the FSLA and the proposed annual case process facilitate codification of craft knowledge for dissemination and use across unique school settings and preparation programs. (Contains 1 table and 3 figures.) (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and Policy in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: