Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJae, Haeran; Cowling, John
TitelObjectivity in Grading: The Promise of Bar Codes
QuelleIn: College Teaching, 57 (2009) 1, S.51-55 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-7555
SchlagwörterGrading; Perception; Identification; College Students; Higher Education; Evaluation; College Faculty; Academic Achievement
AbstractThis article proposes the use of a new technology to assure student anonymity and reduce bias hazards: identifying students by using bar codes. The limited finding suggests that the use of bar codes for assuring student anonymity could potentially cause students to perceive that grades are assigned more fairly and reassure teachers that they are avoiding identity bias to the greatest extent possible. The authors recommend further implementation of bar code usage to investigate whether students and faculty could achieve positive perceptions as well as whether there are any drawbacks to such use. (Contains 1 table and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: