Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevin, John S.
TitelInstitutional Efforts to Address Disadvantaged Students: An "Up-So-Down" View
QuelleIn: New Directions for Community Colleges, (2008) 144, S.93-103 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0194-3081
DOI10.1002/cc.349
SchlagwörterCommunity Colleges; Disadvantaged; Social Mobility; State Agencies; Educational Strategies; Academic Achievement; Educational Mobility; Student Experience
AbstractPractitioners at individual community colleges and in-state agencies recognize the struggles of disadvantaged students, yet their combined efforts do not overcome the policies and practices that are contrary to advancing and aiding large student populations. In this article, an empirical investigation is briefly outlined, and the complex issue of social mobility frames the discussion of community college strategies and behaviors directed to address student inequalities and disadvantaged conditions. The discussion concludes by articulating avenues to remedy parts of the problem for disadvantaged students. (ERIC).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Community Colleges" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: