Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Diane L.
TitelWhat Neuroscience Has Taught Us about Autism: Implications for Early Intervention
QuelleIn: Zero to Three, 28 (2008) 4, S.11-17 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0736-8038
SchlagwörterEarly Intervention; Autism; Brain; Neurology; Scientific Research; Diagnostic Tests; Cognitive Processes; Brain Hemisphere Functions
AbstractInvestigation of the brain and brain function in living children and adults with autism has led to new information on the neurobiology of autism. Autism is characterized by early brain overgrowth and alterations in gray and white matter. Functional imaging studies suggest that individuals with autism have reduced synchronization between key brain regions for different cognitive tasks. Processing connections within brain regions may be too strong. Understanding of these findings can lead to the design of interventions that accommodate the way the brains of children with autism function and may lead to the promotion of more flexible thinking and learning. (As Provided).
AnmerkungenZero to Three. 2000 M Street NW Suite 200, Washington, DC 20036-3307. Tel: 800-899-4301; Fax: 703-661-1501; e-mail: 0to3@presswarehouse.com; Web site: http://zerotothree.org/site/PageServer?pagename=ter_journalsingle
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zero to Three" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: