Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNaughton, Christopher
TitelNietzsche's Apollonian and Dionysian Consciousness in the Context of Community and Classroom Samba
QuelleIn: Action, Criticism, and Theory for Music Education, 5 (2006) 2, S.1-14 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1545-4517
SchlagwörterMusic Education; Foreign Countries; Philosophy
AbstractThis paper initially looks at Nietzsche's two different concepts of music: Apollonian and Dionysian, named after the two Greeks gods Apollo and Dionysus. In coming to terms with a Dionysian view, Nietzsche's elaboration of how one perceives and relates to music will be regarded both on its own terms and in the context of Nietzsche and "samba". Samba in this paper is not only thought of as the musical style found only in Brazil, the country of samba's origin, but samba as practiced in "samba schools" throughout the world. In making this link between samba and Nietzsche, a theoretical structure is created for re-examining the impact of Nietzschean ideas as they might apply to music education as a whole. (Contains 21 notes.) (ERIC).
AnmerkungenMayDay Group. Brandon University School of Music, 270 18th Street, Brandon, Manitoba R7A 6A9, Canada. Tel: 204-571-8990; Fax: 204-727-7318; Web site: http://act.maydaygroup.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action, Criticism, and Theory for Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: