Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlaza, A.; Falcon, S.
TitelCombinatorial Proofs of Honsberger-Type Identities
QuelleIn: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39 (2008) 6, S.785-792 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-739X
SchlagwörterNumbers; Mathematical Concepts; Mathematics Instruction; Problem Solving; Mathematical Logic; Validity; Arithmetic; Equations (Mathematics); Correlation
AbstractIn this article, we consider some generalizations of Fibonacci numbers. We consider k-Fibonacci numbers (that follow the recurrence rule F[subscript k,n + 2] = kF[subscript k,n + 1] + F[subscript k,n]), the (k, l)-Fibonacci numbers (that follow the recurrence rule F[subscript k,n + 2] = kF[subscript k,n + 1] + lF[subscript k,n]), and the Fibonacci p-step numbers (F[subscript p](n) = F[subscript p](n - 1) + F[subscript p](n - 2) + ... + F[subscript p](n - p), with n greater than p + 1, and p greater than 2). Then we provide combinatorial interpretations of these numbers as square and domino tilings of n-boards, and by easy combinatorial arguments Honsberger identities for these Fibonacci-like numbers are given. While it is a straightforward task to prove these identities with induction, and also by arithmetical manipulations such as rearrangements, the approach used here is quite simple to follow and eventually reduces the proof to a counting problem. (Contains 5 figures and 3 tables.) (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Mathematical Education in Science and Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: