Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrowder, Diane M.; Flowers, Claudia; Wakeman, Shawnee Y.
TitelFacilitating Participation in Assessments and the General Curriculum: Level of Symbolic Communication Classification for Students with Significant Cognitive Disabilities
QuelleIn: Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 15 (2008) 2, S.137-151 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0969-594X
SchlagwörterAcademic Achievement; Expectation; Alternative Assessment; Disabilities; Mental Retardation; Classification; Multivariate Analysis; Symbolic Language
AbstractThis study empirically evaluated a classification schema based on symbolic communication level use with students with significant cognitive disabilities. Ninety-five teachers of students with significant disabilities rated students' level of performance on 10 academic tasks. Cluster analysis suggested a range of two to four clusters solutions. Support was found for three clusters: symbolic (abstract), early symbolic (concrete), and pre-symbolic/awareness. The potential application of the classification system to planning general curriculum access and setting achievement expectations are discussed. (Contains 4 tables and 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment in Education: Principles, Policy & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: