Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHyslop-Margison, Emery J.; McKerracher, Adrian
TitelOntario's Guidance and Career Education Program: A Democratic Analysis
QuelleIn: Journal of Education and Work, 21 (2008) 2, S.133-142 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-9080
SchlagwörterCareer Education; Foreign Countries; Career Guidance; Instructional Effectiveness; Citizenship Education; Democratic Values; Lifelong Learning; Curriculum Evaluation; Citizenship Responsibility; Canada
AbstractThis article applies a democratic learning conceptual framework to an analysis of the Ontario (Canada) Guidance and Career Education program. Although the program respects some principles of democratic learning, it fails to explicitly recognise the distinction between social and natural reality. As a result, student agency and democratic engagement is undermined by presenting prevailing structural conditions in a historical manner. The authors recommend concrete classroom strategies to overcome this deficit and strengthen democratic learning practices in career education. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education and Work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: