Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBritner, Shari L.; Finson, Kevin D.
TitelPreservice Teachers' Reflections on Their Growth in an Inquiry-Oriented Science Pedagogy Course
QuelleIn: Journal of Elementary Science Education, 17 (2005) 1, S.39-54 (16 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-185X
SchlagwörterPreservice Teachers; Elementary School Science; Methods Courses; Teacher Education Curriculum; Performance Based Assessment; Performance Tests; Inquiry; Pedagogical Content Knowledge; Self Efficacy; Teaching Methods; Student Attitudes; Lesson Plans
AbstractThis study reports on student experiences in an inquiry-oriented elementary science methods course. Students in this course designed and conducted an independent investigation, and then adapted that investigation to develop an inquiry-oriented lesson and a corresponding performance assessment. Students' written reflections expressed increased understanding of inquiry-oriented science and stronger confidence in their ability to use these methods in their future classrooms. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenWestern Illinois University. Document and Publications Services, 1 University Circle, Macomb, IL 61455-1390. Tel: 309-298-1917; Fax: 309-298-2869; e-mail: DPS@wiu.edu; Web site: http://www.wiu.edu/users/jese/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Elementary Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: