Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTimma, Hilary
TitelAssessor Judgements and Everyday Worker Performance
QuelleIn: Australian Journal of Adult Learning, 45 (2005) 2, S.155-171 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1443-1394
SchlagwörterFood Service; Evaluation; Foreign Countries
AbstractThe subjective nature of assessment focuses attention on the prior perceptions that workplace assessors can bring to formal assessment activities, regarding the competence of workers. This paper draws on a study into workplace learning and assessment practices and the construction of worker identities, which was conducted at three food production companies in North East Victoria. The paper proposes that, rather than concentrating principally on planned, formal assessment activities to determine the competence of workers, workplaces could develop an alternative approach and support assessors to utilize (and make publicly justifiable), the prior perceptions they have regarding workers' skills and abilities on-the-job and include these in the overall assessment. (As Provided).
AnmerkungenAdult Learning Australia. Level 1, 32 Northbourne Avenue, Canberra ACT 2603 Australia. Tel: 02 6274 9515; Fax: 02 6274 9513; e-mail: j.mccomish@ala.asn.au; Website: http://www.ala.asn.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Adult Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: