Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRabinowitz, Stanley; Ananda, Sri; Bell, Andrew
TitelStrategies to Assess the Core Academic Knowledge of English Language Learners
QuelleIn: Journal of Applied Testing Technology, 7 (2005) 1, S.1-12 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterValidity; Second Language Learning; English (Second Language); Federal Legislation; Language Tests; Student Evaluation; Translation; Adaptive Testing; Testing Accommodations
AbstractThis paper focuses on this assessment issue: How do you increase the validity of assessments of ELL student performance on core academic content? We begin by exploring NCLB expectations for ELL assessments and an increasingly popular approach to meeting these requirements proposed by some states--translation of assessments into students' native languages. Then, we present key research findings on attempts to increase access to and validity of assessment for ELLs. We conclude by proposing a comprehensive strategy for the assessment of ELL students' performance in core academic content. (Contains 2 footnotes.) (Author).
AnmerkungenAssociation of Test Publishers. 601 Pennsylvania Avenue NW, South Building, Suite 900, Washington, DC 20004. Tel: 866-240-7909; Fax: 717-755-8962; e-mail: atp@att.net; Web site: http://www.testpublishers.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: