Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKastberg, Signe E.; Walker, Vicki
TitelInsights into Our Understandings of Large Numbers
QuelleIn: Teaching Children Mathematics, 14 (2008) 9, S.530-536 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1073-5836
SchlagwörterMathematics Instruction; Preservice Teacher Education; Number Concepts; Mathematical Concepts; Arithmetic; Mathematical Logic
AbstractThis article explores prospective teachers' understandings of one million to gain insights into the development of adult understanding of large numbers. Themes in the prospective teachers' work included number associated with a quantity of objects, number as an abstraction, and additive and multiplicative approaches. The authors suggest that the development of both qualitative orientations and formal abstract thinking are critical in developing understanding of large number. (Contains 7 figures.) (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Children Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: