Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFontes, Kris
TitelScanner as a Fine Art
QuelleIn: SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers, 107 (2008) 9, S.38-39 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6463
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Studio Art; Computer Uses in Education; High School Students; Graphic Arts; Reprography; Portraiture
AbstractNot every art department is fortunate enough to have access to digital cameras and image-editing software, but if a scanner, computer, and printer are available, students can create some imaginative and surreal work. This high-school level lesson begins with a discussion of self-portraits, and then moves to students creating images by scanning their own faces. These scanned images are imported into a photo-editing program and manipulated using hue, saturation, and various filters, which results in final artwork with an appearance similar to the work of surrealists. This activity addresses the national standard that requires students to communicate ideas regularly at a high level of effectiveness in at least one visual arts medium. (ERIC).
AnmerkungenDavis Publications. 50 Portland Street, Worcester, MA 01608. Tel: 800-533-2847; Tel: 508-754-7201; Fax: 508-753-3834; Web site: http://www.davis-art.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: