Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enValente, Thomas W.; Okamoto, Janet; Pumpuang, Patchareeya; Okamoto, Paula; Sussman, Steve
TitelDifferences in Perceived Implementation of a Standard versus Peer-Led Interactive Substance Abuse Prevention Program
QuelleIn: American Journal of Health Behavior, 31 (2007) 3, S.297-311 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-3244
SchlagwörterSubstance Abuse; Prevention; Program Implementation; Peer Groups; Health Education; Program Descriptions
AbstractObjective: To assess perceived implementation of 2 substance-abuse prevention programs: a standard one and a peer-led interactive one. Methods: Data from 16 health educators were collected after 504 classroom sessions, 63 of which were observed by 24 monitors. Results: In the interactive program, health educators (HEs) followed the curriculum less closely, reported less favorable classroom processes and less off-task talking than in the standard one. Conclusions: These data indicate that an interactive substance-abuse prevention program does not necessarily entail more off-task discussion but also does not necessarily guarantee more favorable program implementation. (Author).
AnmerkungenPNG Publications. P.O. Box 4593, Star City, WV 26504-4593. Tel: 304-293-6988; Fax: 304-594-0570; Web site: http://www.ajhb.org/subscription.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Health Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: