Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOise, Francine Menashy
TitelWorld Bank Education Policy: Do the Neoliberal Critiques Still Apply?
QuelleIn: McGill Journal of Education, 42 (2007) 1, S.47-60 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-9033
SchlagwörterEducational Policy; Banking; International Cooperation; Global Approach; Access to Education; Criticism; Political Attitudes; Organizational Change; Ideology; Political Influences
AbstractThroughout much of the 1990s, the overriding critique of the World Bank was placed on its neoliberal mandate, reflected in its various education measures. However, recently the Bank seems to have taken a notable shift away from this ideological stance in its rhetoric and initiatives. This paper attempts to ascertain the degree to which the neoliberal influence remains present in World Bank education policy, pointing to several contradictory stances presented in its major documents. (Contains 4 notes.) (Author).
AnmerkungenMcGill Journal of Education. McGill University, 3700 McTavish Street, Montreal, Quebec H3A 1Y2, Canada. Tel: 514-398-4246; Fax: 514-398-4529; NOTE: As of the winter issue for 2007 (v.42, n1), this journal will only be available online. Web site: http://mje.mcgill.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "McGill Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: