Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGee, Constance Bumgarner
TitelValuing the Arts on Their Own Terms? (Ceci n'est pas une pipe)
QuelleIn: Arts Education Policy Review, 108 (2007) 3, S.3-12 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1063-2913
SchlagwörterStellungnahme; Reading Skills; Justice; Economic Development; Art Education; Mathematics Skills; Art Teachers; Artists; Elementary Secondary Education; Higher Education; Politics of Education
AbstractProfound differences exist between the ways in which arts educators and artists personally value the arts and the rationales offered via arts advocacy campaigns for public arts support. The author argues that those discrepancies carry grave consequences for K-university arts education. The author describes means by which to better reconcile valuing the arts for their intrinsic qualities with intense political pressure to justify arts education in terms of its alleged ability to improve students' math and reading skills and to address concerns of social justice and economic development. This article was adapted from a keynote speech given by the author on 13 October 2006 for the 62nd annual meeting of The National Association of Schools of Art and Design. (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Arts Education Policy Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: