Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCooner, Donna; Tochterman, Suzanne; Garrison-Wade, Dorothy
TitelPreparing Principals for Leadership in Special Education: Applying ISLLC Standards
QuelleIn: Connections: Journal of Principal Preparation and Development, 6 (2005), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-8203
SchlagwörterPrincipals; Special Education; Administrator Education; Instructional Leadership; Standards; Administrator Effectiveness
AbstractEducational leadership is ranked as the key variable associated with effective schools, but the principal of an effective school must be the leader for all programs within the school--including special education services. Over the next 5 years, districts may replace more than 60% of all principals. The result is that many schools will be led by inexperienced leaders without any legal or practical expertise when it comes to special education. This article examines the Interstate School Leaders Licensure Consortium (ISLLC) standards in relation to special education leadership and recommends an integrated preparation program. (Author).
AnmerkungenNational Association of Secondary School Principals. 1904 Association Drive, Reston, VA 20191-1537. Tel: 800-253-7746; Tel: 703-860-0200; Fax: 703-620-6534; Web site: http://www.principals.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Connections: Journal of Principal Preparation and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: