Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUekawa, Kazuaki; Aladjem, Daniel K.; Zhang, Yu
TitelImpact of Comprehensive School Reform on Social Capital and Pedagogical Change
QuelleIn: Journal of Education for Students Placed at Risk, 11 (2006) 3-4, S.295-307 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-4669
DOI10.1207/s10824669espr110304_5
SchlagwörterQuasiexperimental Design; Educational Change; School Restructuring; Social Capital; Program Effectiveness; Instructional Innovation; Program Implementation; Improvement Programs; Guidance Programs; Research Methodology
AbstractWe evaluated the role that social capital among teachers plays in affecting teacher pedagogy in the context of comprehensive school reform (CSR). CSR implementation was designed to change school- and classroom-level processes, including organization and governance, curriculum and instruction, professional development (PD), and parental involvement. CSR implementation may encourage daily collaboration among teachers and thereby increase what sociologists refer to as "social capital" or resources stemming from social relations. Using a quasi-experimental research design, we examined the extent to which CSR helps teachers accumulate social capital and whether social capital mediates the influence of CSR on teachers' pedagogy. Our results underscore the importance of considering social capital in studies of CSR. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc. 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579; Tel: 201-258-2200; Fax: 201-236-0072; e-mail: journals@erlbaum.com; Web site: http://www.LEAonline.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Students Placed at Risk" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: