Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDwyer, Francis; Dwyer, Carol
TitelEffect of Cognitive Load and Animation on Student Achievement
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 33 (2006) 4, S.379-388 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0092-1815
SchlagwörterAnimation; Computer Assisted Instruction; Criterion Referenced Tests; Student Evaluation; Instructional Effectiveness; Academic Achievement; Educational Objectives; Educational Strategies; Instructional Design; Multimedia Instruction; Instructional Material Evaluation; Cognitive Processes
AbstractAnimation continues to be used extensively in learning environments; however, research regarding its effectiveness in facilitating different kinds of learning objectives remains inconclusive. Systematically designed content, four individual criterion measures assessing different kinds of learning outcomes, and a variety of animation and animation enhancement strategies were employed in five independent studies involving 781 subjects. Results have significant implications for the use of animation in facilitating knowledge acquisition. (Contains 2 charts.) (Author).
AnmerkungenWestwood Press Inc. 118 Five Mile River Road, Darien, CT 06820-6237. Tel: 202-656-8680; Fax: 203-656-8680; Web site: http://www.adprima.com/ijim.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: