Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCraft, Jennifer L.; Miller, Jacqueline S.
TitelUnlocking the Atom
QuelleIn: Science Teacher, 74 (2007) 2, S.24-29 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterNuclear Physics; Chemistry; Molecular Structure; Science Education; Role Playing; Science History; Integrated Curriculum; History Instruction; Scientific Concepts; Theories; Holistic Approach; High School Students; Secondary School Science; Molecular Biology
AbstractThe National Science Education Standards (NRC 1996) recognize the efficacy of teaching science within the context of history, emphasizing the evolution of concepts, models, and theories. By studying science in a historical context, students view themselves less as spectators and more as participants in this human quest for truth and understanding. In this article, the authors describe a project intended for high school chemistry students to investigate atomic structure from a historical perspective. Assuming the personas of eight legendary scientists and their assistants, students stage a mock gathering to explore the evolution of the atomic model. This role-playing activity serves as a template for weaving the rich history of science into other subject areas. (Contains 3 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: