Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReed, Phil
TitelThe Effect of Retention Interval on Stimulus Over-Selectivity Using a Matching-to-Sample Paradigm
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 36 (2006) 8, S.1115-1121 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
DOI10.1007/s10803-006-0148-4
SchlagwörterIntervals; Discrimination Learning; Adults; Task Analysis; Retention (Psychology); Stimuli
AbstractThe conditions under which stimulus over-selectivity occurred were studied using a matching-to-sample procedure with non-autistic adults. A matching-to-sample discrimination learning task with a number of sample-comparison retention intervals was used. The results demonstrated that an increase in retention interval increased the degree of stimulus overselectivity displayed. In addition, it was shown that the matching-to-sample procedure is suitable for eliciting overselectivity in a non-autistic adult sample. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: