Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDzhaparova, R.
TitelOn whether Kyrgyzstan Should Join the Bologna Process
QuelleIn: Russian Education and Society, 48 (2006) 10, S.92-98 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1060-9393
DOI10.2753/RES1060-9393481008
SchlagwörterStellungnahme; Foreign Countries; Educational Cooperation; Higher Education; Educational Practices; National Standards; Group Membership; Adoption (Ideas); Culture Conflict; College Credits; Access to Education; Open Enrollment; Educational Methods; Kyrgyzstan
AbstractRight now every college and university in Kyrgyzstan faces the urgent question of whether to join the Bologna Process. Opinions in the republic are split down the middle: (1) some rectors categorically reject joining; and (2) others would like to convert to the credit technology of instruction and have already started to take active, practical steps along those lines. The author discusses the advantages and disadvantages that may come about in joining the Bologna Process. Among other things, the author discusses approaches that can be considered in dealing with the Bologna Process. (ERIC).
AnmerkungenM. E. Sharpe, Inc. 80 Business Park Drive, Armonk, NY 10504. Tel: 800-541-6563; Fax: 914-273-2106; e-mail: info@mesharpe.com; Web site: http://www.mesharpe.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Russian Education and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: