Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMittan, Robert J.
TitelS.E.E. Program Parents' Manual: How to Raise a Child with Epilepsy. Part One: Coping with Fear
QuelleIn: Exceptional Parent, 35 (2005) 10, S.60-69 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0046-9157
SchlagwörterEpilepsy; Child Rearing; Parenting Skills; Coping; Parent Education; Seizures; Fear
AbstractEpilepsy has one of the worst social outcomes for child development of the common disabilities. For most children, epilepsy is not nearly the physical challenge that many other chronic health disorders are. The problem in raising a child with epilepsy is much more emotional and social. In this first part of a three-part article series, the author shares the information and skills that parents need in order to raise happy and competent children with epilepsy. The author aims to give back more peace of mind to the parents in explaining that getting informed about epilepsy helps parents overcome their fear of death associated with epilepsy; and that contrary to most parents' beliefs, there is no substantial evidence that epilepsy causes brain damage in individuals. (ERIC).
AnmerkungenEP Global Communications Inc. 551 Main Street, Johnstown, PA 15901. Tel: 877-372-7368; Fax: 814-361-3861; e-mail: EPAR@kable.com; Web site: http://www.eparent.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptional Parent" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: