Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllan, Elizabeth J.; Gordon, Suzanne P.; Iverson, Susan V.
TitelRe/Thinking Practices of Power: The Discursive Framing of Leadership in "The Chronicle of Higher Education"
QuelleIn: Review of Higher Education, 30 (2006) 1, S.41-68 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-5748
SchlagwörterHigher Education; Leadership; Journal Articles; Periodicals; Discourse Analysis; Power Structure
AbstractThis article examines how discourses of leadership reflect and produce particular perceptions about leaders and leadership in higher education. An analysis of 103 articles published by "The Chronicle of Higher Education" between 2002 and 2003 reveal four predominant discourses shaping images of leaders: autonomy, relatedness, masculinity, and professionalism. These discourses construct images of leaders as experts, beneficiaries, heroes, tyrants, negotiators, and facilitators. This article discusses how these leadership images align with modalities of power. (Author).
AnmerkungenJohns Hopkins University Press. 2715 North Charles Street, Baltimore, MD 21218. Tel: 800-548-1784; Tel: 410-516-6987; fax: 410-516-6968; e-mail: jlorder@jhupress.jhu.edu; Web site: http://www.press.jhu.edu/journals/subscribe.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: