Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFritzberg, Gregory J.
TitelNo Child Left Behind?: Assessing President Bush's Assessment Law
QuelleIn: Educational Foundations, 18 (2004) 3-4, S.7-24 (18 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-8248
SchlagwörterStellungnahme; Educational Policy; Federal Legislation; Educational Change; Standardized Tests; Accountability; Educational History; Elementary Secondary Education; Presidents; Academic Standards; Academic Achievement; Access to Education
AbstractIn this article, the author offers an analysis of key problems with the latest Federal school reform initiative. He critiques the No Child Left Behind Act's (NCLB) Title One as it relates to standardized testing and accountability. In addition, he provides a short history of the Act, connecting it to President Lyndon Johnson's historic Elementary and Secondary Education Act initiative. The author also describes some theoretical and technical problems in NCLB, asserting that it appears that neither the will nor the funding are in place to make this initiative an effective method of improving schools for all students. (ERIC).
AnmerkungenCaddo Gap Press. 3145 Geary Blvd, PMB 275, San Francisco, CA 94118. Tel: 415-666-3012; Fax: 415-666-3552; e-mail: caddogap@aol.com; Web site: http://www.caddogap.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Foundations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: