Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTerry, Alice W.; Bohnenberger, Jann E.
TitelBlueprint for Incorporating Service Learning: A Basic, Developmental, K-12 Service Learning Typology
QuelleIn: Journal of Experiential Education, 27 (2004) 1, S.15-31 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-8259
SchlagwörterElementary Secondary Education; Developmental Stages; Community Action; Classification; Service Learning; Community Services; Piagetian Theory; Cognitive Development; Evaluation Criteria
AbstractCiting the need for a basic, K-12 developmental framework for service learning, this article describes such a model. This model, an inclusive typology of service learning, distinguishes three levels of service learning: Community Service, Community Exploration, and Community Action. The authors correlate this typology to Piaget's cognitive developmental stages tying in Bradley's three-factor Criteria for Assessing Levels of Reflection. Two types of service, direct and indirect, are explained. Implications for education, research, and the community are discussed. (Contains 2 tables and 1 figure.) (Author).
AnmerkungenAssociation for Experiential Education. 3775 Iris Ave., Suite 4, Boulder, CO 80301. Tel: 866-522-8337; Fax: 303-440-9581; e-mail: publications@aee.org; Web site: http://www.aee.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experiential Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: