Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerne, Jennifer
TitelThink-Aloud Protocol and Adult Learners
QuelleIn: Adult Basic Education: An Interdisciplinary Journal for Adult Literacy Educational Planning, 14 (2004) 3, S.153-173 (21 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-231X
SchlagwörterAdult Students; Adult Learning; Adult Basic Education; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Teaching Methods; Community Colleges; Protocol Analysis; Reading Strategies
AbstractThis article explores the uses of think-aloud protocol with struggling adult readers. In this work, the author explores the varied uses of think-alouds before inquiring into the strategy as an instructional tool for adults. An analysis of the use of think-aloud protocol with adults in a community college classroom reveals its problems and promise as a way to help adults' comprehension monitoring strategies and, ultimately, reading proficiency. (Contains 7 tables.) (Author).
AnmerkungenCommission on Adult Basic Education, 1320 Jamesville Ave., Syracuse, NY 13210. Tel: 315-422-9121; Web site: http://www.coabe.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Basic Education: An Interdisciplinary Journal for Adult Literacy Educational Planning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: