Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFall, Kevin A.; Wejnert, Tamara J.
TitelCo-Leader Stages of Development: An Application of Tuckman and Jensen (1977)
QuelleIn: Journal for Specialists in Group Work, 30 (2005) 4, S.309-327 (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0193-3922
SchlagwörterLeadership; Group Dynamics; Models; Teaching Methods; Cooperation
AbstractCo-leadership is a ubiquitous practice that is largely not understood. The professional literature agrees that the relationship between the co-leaders is a vital element of the group process. Although much has been written about the development of the co-leadership relationship, a unifying stage model that bridges group co-leader development does not yet exist. This manuscript explores the application of the widely accepted stage model of group development created by Tuckman and Jensen (1977) to co-lead development. Advantages to the application such as pedagogical implications and future research into the parallel process of group and leadership development are discussed. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Specialists in Group Work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: