Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTao, Hung-Lin
TitelThe Demand for Higher Education and a Test of the Extreme Screening Hypothesis
QuelleIn: Education Economics, 14 (2006) 1, S.75-88 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
SchlagwörterPostsecondary Education; Labor Market; High School Graduates; Human Capital; Educational Demand; Models; Tuition; Gender Differences; College Bound Students; Noncollege Bound Students
AbstractThis study proposes a model to estimate the demand for higher education. The present model is characterized by an ability-based distribution of high school graduates who choose between entering the labor market and beginning post-secondary schooling. In addition to estimating the demand for higher education, this model also derives a test of the extreme screening hypothesis. Moreover, it provides estimates of human capital accumulation functions for both males and females. (Contains 11 notes.) (Author).
AnmerkungenRoutledge. 29 West 35th Street, New York, NY 10001. Tel: 212-216-7800; Fax: 212-564-7854; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: