Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHand, Richard
TitelCreating a Fair Classroom Environment
QuelleIn: Science Scope, 28 (2004) 1, S.54-55 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-2376
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Environment; Student Attitudes; Science Education; Grouping (Instructional Purposes); Science Teachers; Altruism
AbstractOn the first day of science class students may be anxious about a number of things. Will they be able to sit with their friends? Can they choose their own lab partners? Will the teacher call on them and embarrass them? Will the teacher be fair? The author started using procedures to improve "fairness" in his classroom. Although he had thought it was fair, some student evaluations indicated different perceptions. The changes he made helped students feel more at ease and also improved participation and cooperation in activities and discussions. These procedures and changes are described in this article. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association, 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782 (Toll Free); Web site: http://www.nsta.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Scope" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: