Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAkos, Patrick
TitelInvesting in Experiential Training Appropriate for Preservice School Counselors
QuelleIn: Journal for Specialists in Group Work, 29 (2004) 4, S.327-342 (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0193-3922
SchlagwörterExperiential Learning; School Counselors; Group Counseling; Counselor Training; Counselor Role; Models; Standards
AbstractAn experiential compliment to didactic group work training has been a consistent feature of professional standards. Even so, diverse models have been proposed and debated. The uniqueness and importance of group work for school counselors demands an investment in experiential learning specific to the role of the school counselor. An experiential group model for preservice school counselors is presented, along with evaluation data and other methods of expanding experiential learning throughout the curriculum. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Specialists in Group Work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: