Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLickteig, Mary K.
TitelInformational Books to Help Students Learn Organizational Skills
QuelleIn: School Library Media Activities Monthly, 21 (2005) 5, S.26-27 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-9371
SchlagwörterReading Instruction; Reading Skills; Comprehension; Literature Reviews; Writing Skills; Reports; Skill Development; Self Management
AbstractLearning to read. Reading to learn. These two goals are largely the business of schools. Reading to learn requires comprehension. It also requires the ability to organize written material for the purpose of remembering it. This organizational ability also is useful when writing reports. These issues are addressed in this article through a study of informational books. Presenting these books and analyzing them with students will help learners see how authors provide a variety of methods for readers to retain information. Further study gives students examples of how they can use a variety of ways to organize and present information in order to write interesting reports. (ERIC).
AnmerkungenLibraries Unlimited, 88 Post Road West, Westport, CT 06881. Tel: 800-225-5800 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Library Media Activities Monthly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: