Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWest, Mel; Ainscow, Mel; Stanford, Jacqui
TitelSustaining Improvement in Schools in Challenging Circumstances: A Study of Successful Practice
QuelleIn: School Leadership and Management, 25 (2005) 1, S.77-93 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2434
SchlagwörterAcademic Achievement; Foreign Countries; Educational Improvement; Secondary Schools; Disadvantaged Schools; School Culture; Teaching Methods; Data Analysis; Principals; Administrator Attitudes; United Kingdom (England)
AbstractAchieving sustainable improvement in schools facing challenging circumstances remains a major challenge for policy-makers and practitioners alike. This paper analyses the strategies used within a group of English secondary schools that have succeeded in increasing and sustaining attainment levels over time in order to learn more about the factors that are associated with success. The evidence presented does not lead to a 'recipe'. Rather it suggests that the most appropriate way forward is to focus on determining the right sort of 'ingredients', mixed to suit the contexts and circumstances of individual schools. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Leadership and Management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: