Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRust, Chris; O'Donovan, Berry; Price, Margaret
TitelA Social Constructivist Assessment Process Model: How the Research Literature Shows Us This Could Be Best Practice
QuelleIn: Assessment and Evaluation in Higher Education, 30 (2005) 3, S.231-240 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
SchlagwörterEvaluation Methods; Constructivism (Learning); Feedback; Student Evaluation; Student Participation; Higher Education
AbstractAlthough assessment is acknowledged as vitally important in its effect on students' approaches to learning, there is much criticism of assessment practice. This paper argues that if a social constructivist approach is applied to the assessment process many of the problems could be overcome. It describes what a social constructivist approach to assessment would look like and gives practical examples, from the research literature, of ways it could be implemented. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment and Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: