Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDyson, Rick
TitelThe Civil War on the Internet: A Selection of the Best Web Sources for Educators and Students
QuelleIn: Social Studies, 95 (2004) 5, S.211 (6 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
SchlagwörterWeb Sites; Government Libraries; Primary Sources; Volunteers; Presidents; War; Pamphlets; North Americans; Social Studies; History Instruction
AbstractThe American Civil War, the War between the States, War of the Rebellion, the Second American Revolution, and the War of Southern Independence are all names for the bloodiest conflict in American history. That war of many names has inspired authors to write thousands of books and articles. With the advent of the Internet came a plethora of Web sites devoted to the topic. Many Civil War sites are well done, but a number of them have little or no value to educators and students. In this article the author has included the addresses of some noteworthy Web sites on this popular topic that can be used by students, faculty members, teachers, researchers, and librarians. (ERIC).
AnmerkungenSpringer-Verlag New York, LLC., Journal Fulfillment, P.O. Box 2485, Secaucus, NJ 07096. Tel: 800-777-4643 (Toll Free); Fax: 201-348-4505; Web site: http://www.springeronline.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: