Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChalokwu, Christopher I.
TitelA Rationale for Increasing Funding for HBCUs
QuelleIn: Black Issues in Higher Education, 20 (2004) 23, S.98 (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-0277
SchlagwörterEducational Finance; Financial Support; Federal Aid; Black Colleges; Research and Development; Federal Legislation; Higher Education; Educational Opportunities; Affirmative Action; African American Students
AbstractThis article argues strong affirmative action for HBCUs involving federal R&D funds and congressional earmarks is needed. Members of Congress must recognize the essential role HBCUs have played in providing educational opportunities for African Americans and economically marginalized White Americans. The "No Child Left Behind" slogan for K-12 should be extended to include "No African American College Student Left Behind." This article presents the key factors supporting this argument. (ERIC).
AnmerkungenCox Matthews and Associates, Inc., 10520 Warwick Avenue, Suite B-8, Fairfax, VA 22030-3136. Web site: http://www.blackissues.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Black Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: