Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGalassi, John P.; Akos, Patrick
TitelDevelopmental Advocacy: Twenty-First Century School Counseling
QuelleIn: Journal of Counseling and Development, 82 (2004) 2, S.146 (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-9633
SchlagwörterModels; Counseling Services; School Counseling; School Counselors; United States
AbstractCharacteristics of current and emerging school counseling program models are reviewed, and their limitations and challenges in serving students' needs in the 21st century are enumerated. The authors discuss the implications for these models of recent advances in developmental theory and research and in positive psychology, along with the integration of nontraditional counseling functions. Developmental Advocacy is described and offered as a way to enhance the effectiveness of the contemporary school counselor. (Author).
AnmerkungenAmerican Counseling Association, 5999 Stevenson Ave., Alexandria, VA 22304. Web site: http://www.counseling.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: