Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaito, Naoko; Imai, Yasuo
TitelIn Search of the Public and the Private: Philosophy of Education in Post-War Japan
QuelleIn: Comparative Education, 40 (2004) 4, S.583-594 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterForeign Countries; Ideology; Educational Philosophy; Japan
AbstractThe focus of this paper is on Japanese philosophy of education in the post-war period. We begin with a historical account, concentrating on developments in ideas and their interrelation with policy, and then go on to discuss aspects of the contemporary scene. Central to our concerns here are the ways in which there has been an impoverishment of the public and private realms, especially with the collusion of private and national interests under the sway of neo-liberal and neo-conservative ideologies. We conclude our discussion by identifying some current trends in Japanese philosophy of education, highlighting ways in which new developments in the subject may lay the way for restoring and enhancing the relationship between the private and the public. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: