Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAntrop, Inge; Roeyers, Herbert; De Baecke, Liesbet
TitelEffects of Time of Day on Classroom Behaviour in Children with ADHD
QuelleIn: School Psychology International, 26 (2005) 1, S.29-43 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-0343
DOI10.1177/0143034305050891
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Males; Children; Hyperactivity
AbstractTo examine the effects of time of day and playtime on hyperactive behaviour in children with ADHD, 14 boys with ADHD and 14 control children were observed and videotaped during a whole school day. Analyses reveal minor differential effects of time of day and playtime on the hyperactive behaviour of children with ADHD compared to control children for noisiness and out of seat behaviour. Children with ADHD show a stronger increase in hyperactive behaviour after playtime in the afternoon. These differential effects are important in the light of the management of children with ADHD in the classroom and of observations that commonly take place for both diagnosis and research. (Author).
AnmerkungenSage Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 (Toll Free); Fax: 800-583-2665 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: