Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Ann; Plank, David N.
TitelSchool Board Election Structure and Democratic Representation
QuelleIn: Educational Policy, 19 (2005) 3, S.510-527 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-9048
DOI10.1177/0895904805276144
SchlagwörterDecision Making; Boards of Education; Elections; Voting; Governance; Citizen Participation; Democracy
AbstractPolicies governing the organization and timing of school elections affect democratic representation in school decision making. Some argue that school board elections should be consolidated with general municipal elections on the grounds that this will increase participation and representation, but little empirical work addresses the consequences of policy change. This article presents analyses of voter representation and school decision making in consolidated and special school elections in four Michigan cities. These analyses indicate that consolidating elections may lead to increased voter turnout and to changes in the composition of the voting population. (Author).
AnmerkungenSage Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 (Toll Free); Fax: 800-583-2665 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: