Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAyalon, Hanna
TitelWomen and Men Go to University: Mathematical Background and Gender Differences in Choice of Field in Higher Education.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 48 (2003) 5-6, S.277-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0025
SchlagwörterCollege Applicants; Course Selection (Students); Foreign Countries; Gender Issues; Higher Education; Majors (Students); Mathematics Achievement; Secondary Education; Sex Differences; Israel
AbstractUsing data on applicants to an Israeli university, researchers examined whether high school course-taking patterns affected gender segregation in higher education. Women were underrepresented among applicants to mathematics-related studies. Mathematical background in high school effectively narrowed the gender gap in applying to selective and attractive, but not mathematically related, fields of study. Women relied on high qualifications more than men when applying to selective and male-dominated fields of study. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sex Roles: A Journal of Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: