Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHohman, Melinda; Loughran, Hilda
TitelTeaching Evidence-Based Addiction Practice: Project MATCH Comes to the Classroom.
QuelleIn: Journal of Teaching in the Addictions, 2 (2003) 1, S.1-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-2705
SchlagwörterAddiction; Drug Rehabilitation; Research and Development; Substance Abuse; Teaching Models; Theory Practice Relationship
AbstractDescribes a teaching model used to train students in different methods of substance abuse treatment. Addiction Studies students and graduate social work students received treatment manuals that were used in Project MATCH study, three methods of treatment were used. Students reported surprise at the level of sophistication in substance abuse treatment, and recognition of the connection between research and practice. (Contains 28 references.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teaching in the Addictions" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: