Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWong, Kenneth K.; Anagnostopoulos, Dorothea; Rutledge, Stacey; Edwards, Claudia
TitelThe Challenge of Improving Instruction in Urban High Schools: Case Studies of the Implementation of the Chicago Academic Standards.
QuelleIn: Peabody Journal of Education, 78 (2003) 3, S.39-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-956X
SchlagwörterAcademic Standards; Accountability; Educational Improvement; Secondary Education; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Urban Schools
AbstractExplores the complexity of balancing curricular standards and accountability with professional creativity and development, focusing on four Chicago high schools that range from a college prep magnet school to a reconstituted school. The paper looks at how teachers respond to curricular standards, frameworks, and assessments and how they shape instructional and classroom practices, and it notes how teachers across schools teach the same piece of literature. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Peabody Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: